Zorganizuj wycieczkę - OTOP

Obserwacja ptaków wypełniają sporą część Twojego życia? Chętnie o nich opowiadasz i lubisz dzielić się swoją wiedzą? Masz okazję zarazić swoją pasją więcej osób!

Włącz się w obchody Europejskich Dni Ptaków 2023! Już dziś zgłoś swoje wydarzenie – spacer, wycieczkę, prelekcję, wystawę fotografii czy też poranek z poezją. Każdy pomysł jest dobry i to właśnie Ty decydujesz jak najlepiej włączyć się w obchody EDP! W tym roku świętujemy w dniach 30 września – 1 października 2023!

Dzięki Tobie możemy pokazać piękno świata ptaków szerszemu gronu osób, oraz zwrócić ich uwagę na konieczność ochrony zagrożonych gatunków oraz ich siedlisk.

Co zrobić żeby do nas dołączyć?

> WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY <

Podaj w nim kilka podstawowych informacji dotyczących Twojego wydarzenia wraz z krótkim opisem, żeby uczestnicy wiedzieli czego się spodziewać. Poprosimy Cię też o podanie kontaktu do Ciebie, gdyby zaszła potrzeba doprecyzowania szczegółów.

Co otrzymasz jako organizator?

• poradnik OTOPrzewodnika,
  • wzór plakatu, który będzie można wydrukować i wykorzystać w promocji wydarzenia,
  • listę ciekawostek dotyczących najczęściej spotykanych gatunków – ciekawostki mogą dodatkowo uatrakcyjnić przebieg wycieczki lub innego spotkania,
  • listę obecności wraz z dokumentami ułatwiającymi organizację

Co musisz zrobić po zakończeniu wydarzenia?

• już w niedzielę 1 października 2023 do godziny 15:00 wypełnij >Szybki Raport< (tzw. RIA – Rapid Information Action). Dzięki niemu jeszcze tego samego dnia będziemy mogli przekazać wstępne wyniki do europejskiego koordynatora akcji – w tym roku jest to SOS/BirdLife Slovakia. W poniedziałek 2 października (lub wcześniej 😉 ) przedstawimy je na naszej stronie.
    Poinformujemy również o tym, jak Polska zaprezentowała się na tle Europy pod względem liczby uczestników, zorganizowanych wydarzeń i zaobserwowanych ptaków.
  • do niedzieli 8 października wypełnij >Elektroniczną Kartę Obserwacji< czyli formularz on-line dostępny na naszej stronie, dzięki któremu poznamy pełną listę zaobserwowanych gatunków. Jeżeli chcesz nam przekazać zdjęcia ze swojego wydarzenia, prześlij nam koniecznie skany/zdjęcia list obecności, które zawierają zgody na wykorzystanie wizerunku.

W razie jakichkolwiek pytań lub niejasności napisz maila: iga.szewczuk@otop.org.pl