Do konkursów zaprosiliśmy zespoły szkolne i rodzinne, w których uczestniczące dzieci były w wieku 3 – 9 lat. Nadeszły do nas fantastyczne pomysły na to, w jaki sposób zapraszać najmłodszych do świata przyrody, jak odsłaniać im jej tajemnice i zachęcać do samodzielnego poznawania. A motywem przewodnim były oczywiście… OWADY! Ich zwyczaje, potrzeby i znaczenie. Inspiracji było mnóstwo. Z nadesłanych prac przebijał entuzjazm, z jakim dzieci, w przyjaznych dla owadów środowiskach, wypatrywały mrówek, biedronek, pszczół, pluskwiaków, motyli i innych owadzich przedstawicieli, poznając przy okazji rośliny, od których jest uzależnione ich występowanie. Wspierane przez nauczycieli i rodziców, pokazujących im piękno owadziej łąki, uczyły się owadom przyglądać, podziwiać je i szanować. I to było piękne!!
Ale przekonajcie się sami.
Nagroda to zestaw do obserwacji owadów (lupy i zakręcane kubki z lupami) oraz upominki Pszczółki Mai (opaski z czułkami, przypinki z wizerunkiem Pszczółki Mai) dla nauczyciela i każdego dziecka biorącego udział w konkursie.
Nagroda to zestaw nasion łąki kwietnej oraz upominki Pszczółki Mai (opaski z czułkami, przypinki z wizerunkiem Pszczółki Mai) dla nauczyciela i każdego dziecka biorącego udział w konkursie.
Nagroda to zestaw puzzli oraz upominki Pszczółki Mai: torba bawełniana, opaski z czułkami, przypinki z wizerunkiem pszczółki.
A poniżej obejrzyjcie film i zdjęcia:
Nagroda to zestaw upominków Pszczółki Mai: torba bawełniana, kubki, opaski z czułkami Pszczółki Mai i przypinki.
Przeczytajcie relację [PDF] i obejrzyjcie pracę plastyczną:
Tekst: Hanna Rachwald
Opublikowano: 02 września 2022