W Warszawie o błotniaku łąkowym - OTOP
Zvaniec mire. Is there any hope?
10 grudnia 2012
W Gdańsku o faunie Tanzanii
15 grudnia 2012
W Warszawie o błotniaku łąkowym

19 grudnia Warszawska Grupa Lokalna OTOP serdecznie zaprasza na swoje comiesięczne spotkanie, podczas którego będzie miał miejsce pokaz filmu poświęconego błotniakowi łąkowemu, zrealizowany w ramach projektu ochrony tego gatunku prowadzonego przez Towarzystwo Przyrodnicze “Bocian”.

Na pokaz filmu “Błotniak łąkowy – Arystokrata pól” (scenariusz i realizacja: Marcin Krzyżański i Krzysztof Skrok) zapraszamy w środę 19 grudnia o godzinie 18.00 do Centralnej Biblioteki Rolniczej przy Krakowskim Przedmieściu 66 w Warszawie. Pokaz zostanie poprzedzony omówieniem spraw organizacyjnych WGL OTOP (około 15 minut). Wstęp wolny, zapraszamy serdecznie.

Błotniak łąkowy to wyjątkowo elegancki ptak szponiasty, ściśle związany z krajobrazem rolniczym. Gniazduje na ziemi, gdzie zagrożenie stanowią m.in. czworonożne drapieżniki, a także prace polowe realizowane w okresie lęgowym ptaków. Film prezentuje wybrane elementy z biologii i ekologii tego gatunku, a także część działań ochronnych realizowanych na Południowym Podlasiu przez Towarzystwo Przyrodnicze “Bocian”. Działania obejmują m.in. zabezpieczanie gniazd (co bardzo silnie zwiększa przeżywalność piskląt), badania nad pokarmem oraz migracjami. Dodatkowe informacje na temat błotniaka i projektu jego ochrony można znaleźć na www.pygargus.pl