Letni numer „Ptaków” już w Waszych skrzynkach mailowych! - OTOP
Nature Restoration Law z poparciem większości krajów UE. Polska przeciw m.in. wraz z Węgrami i Włochami
17 czerwca 2024
Letni numer „Ptaków” już w Waszych skrzynkach mailowych!

Sikora uboga, fot. Piotr Gryz

Dziś rozesłaliśmy letnie e-wydanie „Ptaków” czytelniczkom i czytelnikom naszego kwartalnika, a papierowa wersja opuści drukarnię w przyszłym tygodniu. „Ptaki” otrzymują członkowie i członkinie OTOP, jeśli chcesz dołączyć do naszego grona, zapraszamy [KLIK]! A wszystkim udostępniamy artykuł Magdaleny Zadrąg o fenomenie ptasich gniazd „Czy każdy chce uwić sobie gniazdko?”. Jeśli temat Was ciekawi, posłuchajcie także rozmowy naszego Prezesa – Stanisława Łubieńskiego z dr Zuzanną Jagiełło z Instytutu Biologii Ewolucyjnej UW „Jak powstają ptasie gniazda i dlaczego są zaśmiecone plastikiem“ , która odbyła się w trakcie audycji Księstwo Ptaków w Radiowej Trójce.

W letnich „Ptakach” także:
  • gatunek numeru: sikora uboga;
  • ptaki rezerwatu Beka;
  • o potrzebie wzmocnionej ochrony gawronów w miastach;
  • jak chronić las w Karpatach? Nasze propozycje rezerwatów;
  • o badaniach OTOP w Beskidzie Niskim, które pomagają zrozumieć perspektywę lokalnej społeczności w stosunku do obszarów chronionych (Magurskiego PN);
  • Światowe Dni Ptaków Wędrownych 2023 w liczbach;
  • wywiad z dr. hab. Przemysławem Chylareckim (autorem projektu Monitoringu Pospolitych Ptaków Lęgowych, członkiem honorowym OTOP);
  • ..i wiele innych: wstępniak od Prezesa Dzika Ochota, aktualności, co u grup lokalnych OTOP, ptasie archiwum X, „Co tam, panie w nauce”.

Wszystkim autorom i autorkom artykułów i zdjęć bardzo dziękujemy!!!

Autorem zdjęcia okładkowego jest Piotr Gryz.

Nasz kwartalnik to „z życia wzięte” ptaków w Polsce i na świecie. Piszemy o programach ochrony przyrody w OTOP, edukacji przyrodniczej, przedstawiamy poszczególne gatunki ptaków, trendy ich liczebności. Nie brak tu wywiadów z ornitologami, naukowcami i pasjonatami-przyrodnikami. „Ptaki” to także: aktualności, zapowiedź wydarzeń i akcji prowadzonych przez aktywną społeczność oraz grupy lokalne OTOP.