W poniedziałek odbyła się konferencja inaugurująca rozpoczęcie szóstego sezonu kampanii Spring Alive. Ambasadorka Spring Alive w Polsce, Odeta Moro-Figurska, wzięła udział w spotkaniu z dziennikarzami i opowiedziała, dlaczego zaangażowała się w akcję.
„Kampania Spring Alive łączy zabawę i edukację, dzięki czemu dzieci i młodzież chętnie biorą w niej udział. Uwielbiają obserwować ptaki, a przy tej okazji mogą się dowiedzieć o wybranych gatunkach i ich zwyczajach dużo więcej. Czas spędzony z całą rodziną na obserwacjach może okazać się niesamowitą rozrywką. Wiele dzieci już teraz jest prawdziwymi ptasimi ekspertami! Moja 8-letnia córka także interesuje się przyrodą, np. na drzewach zna się lepiej ode mnie.
Bardzo ważne jest zachęcanie młodych ludzi do dbania o otaczającą nas przyrodę. Dzieląc się uwagami i obserwacjami z innymi uczestnikami Spring Alive mają okazję poczuć, że biorą udział w ważnej, międzynarodowej akcji. Polska zajmuje obecnie trzecie miejsce pod względem liczby zarejestrowanych obserwacji, a krajów biorących udział w projekcie jest aż 36. To dobry powód, żeby być dumnym z siebie.
Mam nadzieję, że jako Ambasadorka kampanii zachęcę wszystkich do rozglądania się w poszukiwaniu ptasich zwiastunów wiosny” – powiedziała Odeta Moro-Figurska, Ambasadorka kampanii Spring Alive w Polsce i mama 8 letniej Soni.
Po konferencji Odeta Moro-Figurska spotkała się w Parku Skaryszewskim z grupą dzieci ze stołecznego przedszkola „Akademia Krasnoludków” oraz ze Szkoły Podstawowej nr 206 im. Władysława Reymonta. Wycieczkę w poszukiwaniu ptasich zwiastunów wiosny poprowadziła Magdalena Dziadosz, autorka bloga o Parku: www.miastoiptaki.pl.
Obserwuj ptaki razem z nami, wybierz się na wiosenną wycieczkę z okazji Spring Alive! Lista wycieczek prowadzonych przez animatorów przyrodniczych Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków będzie aktualizowana na bieżąco na stronie www.otop.org.pl.