OTOP został partnerem merytorycznym akcji „Sypnij ziarnem” zorganizowanej przez agencję interaktywną Idealia.
Celem akcji jest zachęcenie jak największej liczby firm i osób prywatnych do zimowego dokarmiania ptaków oraz poinformowanie o zasadach, których należy przy tej okazji przestrzegać. W pierwszym etapie do managerów firm i dziennikarzy (głównie z województwa mazowieckiego) trafiło 200 karmników oraz 200 kg wartościowej karmy, której skład został opracowany we współpracy z OTOP. Każda paczka posiada indywidualny kod, za pomocą którego odbiorcy mogą oficjalnie poprzeć inicjatywę na dedykowanej stronie www.sypnij-ziarnem.idealia.pl Do akcji mogą przystąpić również osoby i podmioty z innych województw – w tym celu należy wypełnić formularz na stronie lub bezpośrednio skontaktować się z organizatorem.
Poza stroną internetową przygotowano również specjalny fanpage na Facebooku z aplikacją konkursową umożlwiającą codziennie wygranie karmnika wraz z zapasem ziarna.
Operator logistyczny PEKAES dostarczył karmniki do odbiorców, a producent opakowań – firma DS Smith przygotowała pudła na karmniki. Patronamai medialnymi akcji są: magazyn „Ekologia i Rynek”, serwis Ekorynek.com oraz Ekologia.pl.
2% ceny każdej paczki ziarna trafia na wsparcie realizacji celów statutowych OTOP.