Owadzie lato na Zakrzówku – warsztaty | Комашине літо у Закжувеку – майстерні - OTOP

Owadzie lato na Zakrzówku – warsztaty | Комашине літо у Закжувеку – майстерні

Dr Stanisław Kuźniak siedzi, w tle zakrzaczenia i paprocie. W lewej dłoni trzyma modraszkę, wpatruje się w nią uważnie i z zachwytem. Naukowiec jest starszym mężczyzną.
Dr Stanisław Kuźniak | pożegnanie
13 czerwca 2022
grupa dzieci stojąca w kółku i obserwująca owady. W lewym górnym rogu logo OTOP i BirdLife Partner oraz biały gołąbek z ukraińską flagą
Zajęcia Owadziego Lata w przedszkolu w Krakowie | relacja
27 czerwca 2022
Owadzie lato na Zakrzówku – warsztaty | Комашине літо у Закжувеку – майстерні
Motyl i mniejszy owad na żółtym kwiatku. Zdjęcie jest zrobione od góry, w tle zamazana zielona roślinność. Po prawej stronie napis Owadzie lato na Zakrzówku - warsztaty obserwacji owadów i nie tylko - w języku ukraińskim i polskim. W prawym górnym rogu, logotyp Pszczółki Mai, OTOP, BirdLife Partner oraz gołąbek z flagą ukraińską.

Fot. Fatima Hayatli

Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków oraz Pszczółka Maja – ambasadorka owadów, zapraszają na wyprawę po dzikim, krakowskim Zakrzówku – miejscu występowania wielu chronionych gatunków roślin, grzybów i zwierząt.

Poza niezwykle ciekawymi, występującymi w tym miejscu motylami modraszkami, które stały się symbolem ratowania przyrody w Krakowie, jest to miejsce bytowanie wielu innych interesujących gatunków i siedlisk. Zobaczymy łąki, zbiornik wodny i skrywające się w nim życie, a także jeden z suchych nieczynnych kamieniołomów na Zakrzówku z pachnącymi ziołami i półpustynną roślinnością. Spotkamy wiele owadów – kolorowe motyle, pracowite pszczoły i mrówki, ważki, wodne pluskwiaki i wiele innych. Będziemy podziwiać, jak zniszczone dawniej tereny stają się dzisiaj najcenniejszymi siedliskami, między innymi dzięki ich czynnej ochronie. Motywem przewodnim wyprawy będą owady, a towarzyszyć nam będzie sama Pszczółka Maja – bohaterka znanej kreskówki dla dzieci.

Spotkanie będzie prowadzone w języku polskim i ukraińskim – zapraszamy na spotkanie dzieci z obu krajów.

Limit uczestników – 40 osób – o udziale w warsztatach zadecyduje kolejność zgłoszeń za pomocą formularza on-line, dostępnego TUTAJ.

Mimo iż jest lato i może być upalnie, doradzamy założyć długie przewiewne spodnie oraz bluzkę z długim rękawem. Będziemy przemieszczać się wśród drzew i wyższych traw, gdzie taki strój jest najodpowiedniejszy.

Dzieci i młodzież poniżej 18 roku życia mogą wziąć udział w wyprawie wyłącznie z rodzicami/opiekunami. Najmłodsze dzieci najlepiej zabrać w nosidle lub chuście, niektóre fragmenty trasy są dla wózka nieprzejezdne.

Organizatorzy nie zapewniają napojów i posiłków, dlatego warto zabrać ze sobą wodę i kanapkę 😊

Tytuł: Owadzie lato na Zakrzówku – warsztaty obserwacji owadów i nie tylko

Miejsce spotkania: Kraków, parking na końcu ul. Twardowskiego, przy wjeździe na Zakrzówek

Data spotkania: 12 lipca 2022 r.

Godzina rozpoczęcia: 17:00

Czas trwania: około 2 godz.

💙💛💙💛💙💛

Польське товариство охорони птахів (OTOP) та Бджілка Майя, амбасадор комах, запрошують вас у подорож до дикого Кракова у Закжувек – місця, де трапляється багато видів рослин, грибів і тварин, які знаходяться під охороною.

Окрім надзвичайно цікавих синіх метеликів, що стали символом порятунку природи у Кракові і яких тут можна зустріти, це місце, де мешкає багато інших цікавих видів. Ми побачимо луки, водосховище та приховане в ньому життя, а також один із сухих, недіючих кар’єрів у Закжувеку із запашними травами та напівпустельною рослинністю. Ми зустрінемо багато комах – різнокольорових метеликів, працьовитих бджіл і мурах, бабок, водяних клопів та багатьох інших. Ми будемо захоплюватися тим, як раніше пошкоджені території стають сьогодні найціннішими місцями існування завдяки, серед іншого, їх активній охороні. Лейтмотивом подорожі стануть комахи, а компанію нам буде складати Бджілка Майя – героїня відомого мультфільму для дітей.

Зустріч проводитиметься польською та українською мовами – запрошуємо на зустріч дітей з обох країн.

Ліміт учасників – 40 осіб – участь у майстер-класах буде визначена порядком подачі заявок за допомогою онлайн-форми, доступної ТУТ.

Не дивлячись на те, що зараз літо і може бути спекотно, радимо одягнути довгі легкі штани та блузку з довгими рукавами. Ми будемо ходити серед дерев та високої трави і цей одяг буде найбільш доречним.

Діти та підлітки віком до 18 років можуть брати участь в експедиції тільки з батьками/опікунами. Наймолодших дітей краще брати у переносці або слінгу, деякі ділянки маршруту для візочків непрохідні.

Напої та харчування організатори не надають, тож варто взяти з собою воду та бутерброд 😊