O nas - OTOP
OTOP_2022_RGB_sygnet_pozytyw (2)

Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków (OTOP BirdLife Polska)

Jesteśmy organizacją pozarządową, która działa na rzecz przyrody, a w szczególności ptaków i ich siedlisk. Uważamy, że ochrona ptaków to klucz do zachowania równowagi w całym ekosystemie. Wizja OTOP opiera się na przekonaniu, że możemy żyć w harmonii z przyrodą, dbając o jej bogactwo.

Nasza misja to nie tylko ochrona ptaków i ich siedlisk, ale także walka z kryzysami związanymi z różnorodnością biologiczną i zmianami klimatycznymi. Wiemy, że zaangażowanie społeczne to fundament działań na rzecz dobrych przemian. Jako organizacja członkowska stawiamy na współpracę z wolontariuszami i wolontariuszkami oraz mobilizowanie społeczeństwa do ochrony przyrody.

Polegamy na nauce. Prowadzimy badania i korzystamy z rzetelnych źródeł informacji, bo wiemy, że tylko sprawdzona wiedza daje nam właściwe wskazówki do podejmowania działań na rzecz przyrody.

W naszych działaniach kierujemy się szacunkiem do natury i świadomością korzyści, jakie czerpiemy z usług ekosystemowych. Wartości, które nam przyświecają, to szacunek dla innych ludzi, wiara w otwartość i równość. Zawsze stawiamy na konstruktywny dialog.

Jesteśmy częścią rodziny BirdLife International. Współpracujemy ponad granicami. Korzystamy z wiedzy i doświadczeń innych organizacji z całego świata i sami chętnie dzielimy się wynikami naszej pracy. Razem z nimi wpływamy na politykę ochrony środowiska na międzynarodowym poziomie.

Wierzymy, że podejmowane przez nas działania pozwolą ochronić nasze rzeki, nasze bagna i lasy, by mogły zachwycać kolejne pokolenia. Wiemy, że chroniąc ptaki, chronimy znacznie więcej.

Wspierając OTOP, pomagasz chronić przyrodę. Razem możemy stworzyć świat, w którym człowiek żyje w równowadze z naturą. Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków istnieje od 1991 roku. Mamy status organizacji pożytku publicznego (OPP), dzięki czemu możesz przekazać nam darowiznę oraz podarować 1,5% Twojego podatku.