Aby zapobiegać wymieraniu ptaków, przekaż Twój 1% dla OTOP.

KRS: 0000015808

Patrz w górę!
47 gatunków ptaków w Polsce zagrożonych jest wymarciem.
Wiemy, jak temu zapobiec.

Tempo wymierania gatunków na Ziemi jest zatrważające. Przyszło nam być świadkami szóstego wielkiego wymierania. Na naszych oczach zmienia się środowisko naturalne, które jest systemem naczyń połączonych. Ty i ja – my – jesteśmy częścią tego układu, ogniwem w wielkim kręgu natury, nierozerwalnie połączonym z całością. Nie bądźmy niemymi i biernymi świadkami katastroficznych zmian – kryzysu klimatu i kryzysu różnorodności biologicznej.

PATRZ W GÓRĘ I WESPRZYJ NAS. PRZEKAŻ NAM 1% TWOJEGO PODATKU, A MY WYKORZYSTAMY GO WE WSZYSTKICH NASZYCH DZIAŁANIACH.

A jest ich mnóstwo! Prowadzimy badania ornitologiczne, utrzymujemy rezerwaty społeczne, monitorujemy stan ptasich siedlisk, edukujemy dzieci i dorosłych, wpływamy na polityki na poziomie krajowym i europejskim, przeciwdziałamy szkodliwym dla przyrody i ludzi inwestycjom. Piszemy i rozliczamy projekty, bierzemy udział w postępowaniach sądowych i administracyjnych, związanych z ochroną przyrody, rozmawiamy z Wami, prowadzimy stronę internetową, jesteśmy obecni w mediach społecznościowych i tradycyjnych, fotografujemy, wydajemy kwartalnik „Ptaki” i publikacje naukowe i popularnonaukowe. Współpracujemy ze społecznościami lokalnymi, uczelniami, organizacjami z całego świata. Kosimy, nawadniamy, wypasamy, jeździmy traktorami i ratrakami. Składamy wnioski o objęcie ochroną obszarów cennych przyrodniczo. Zajmujemy się całą ogromną dokumentacją. Zatrudniamy 30 osób, na których głowie jest to wszystko. Wspomaga nas prawie 2000 osób wolontariackich.
A przede wszystkim – bezgranicznie kochamy ptaki.

Wpisz w deklarację podatkową KRS 0000015808 – w ten sposób Twój 1% trafi do OTOP!
Na tle ciemnego lasu lecąca gęś gęgawa. Pod nią uschłe trzciny.

Gęgawa znad Biebrzy, fot. Monika Klimowicz-Kominowska

1% Twojego podatku możesz przekazać OTOP na trzy sposoby:

UWAGA: Jeśli rozliczasz się z PIT-37 i przekazywałeś/aś nam 1% w roku poprzednim, również obecnie Twój 1% trafi automatycznie do OTOP. Nawet jeśli rozlicza Cię Ministerstwo Finansów.

Nasz KRS to: 0000015808

Rozliczenie PIT  możliwe jest dzięki firmie PITax.pl Łatwe podatki we współpracy z Instytutem Wsparcia Organizacji Pozarządowych

Las. Smukłe pnie drzew i ich korony, przez które prześwieca słońce.

Fot. Tomasz Wilk

Patrz w górę!
W ciągu ostatnich stu lat, spośród ptaków regularnie lęgowych w naszym kraju, wymarło aż 16 gatunków. Kolejnych 47 jest zagrożonych wymarciem, z czego 12 jest krytycznie zagrożonych. [źródło: Czerwona lista ptaków Polski]
OTOP chroni ptaki od wielu lat. Dzięki zaangażowaniu naukowców – pracujących w OTOP, na uczelniach, w niezależnych zespołach badawczych i innych organizacjach, a także dzięki wysiłkowi Wolontariuszek i Wolontariuszy, wspierających nas w działaniach i tworzących naukę obywatelską – wiemy, jak ocalić ptaki i uratować ich bezcenne przyrodniczo siedliska, a dzięki temu przyczynić się do zachowania całości ekosystemów.  Zgodnie z naszym motto: „Chroniąc ptaki, chronimy znacznie więcej”. Nie uda się to jednak bez Waszego wsparcia.

Patrz w górę!
Zachwyć się pięknem przyrody, spójrz, jakie niezwykłe życie toczy się nad Twoją głową – na niebie, w koronach drzew, na ich pniach.  Zachowaj te obrazy w pamięci, nasyć się nimi, bo za chwilę świat, jaki znamy, może ulec dramatycznej przemianie. Wiele gatunków może przestać istnieć jeśli my, jako społeczeństwo, nie posłuchamy naukowców i ekspertów, nie zaakceptujemy konieczności zmian i nie wprowadzimy ich w życie.

Patrz w górę!
Obserwuj ptaki! To wspaniałe hobby, które dostarcza mnóstwa niezwykłych przeżyć, służy Twojemu dobrostanowi, łagodzi stres i napięcia, działa kojąco, a nawet leczniczo. Jednym słowem – jest ogromnym darem od natury. Uszanujmy jego wartość i troszczmy się, by niezwykły ptasi świat nadal istniał.

Patrz w górę!
Sprzeciwiaj się działaniom, które niszczą przyrodę,  wywieraj wpływ na rządzących, by nie przyczyniali się do dewastacji środowiska naturalnego, lecz by działali na rzecz zahamowania kryzysów różnorodności biologicznej i klimatycznego,  by wsłuchiwali się w głos naukowców i przedkładali wiedzę ponad materialistyczny dobrobyt.

Patrz w górę!
Mierz wysoko. Miej plany i marzenia, działaj i wspieraj działających. Korzystaj z wiedzy i dziel się nią. Od Ciebie TEŻ zależy, czy patrząc w górę będziesz nadal widział błękit, korony drzew i ptaki, czy doświadczysz ciszy i smutku, a nawet strachu.

Wierzymy, że w nas i w Was leży siła.
Wiemy, że tylko działając razem uratujemy część świata przyrody, że ochronimy i otoczymy opieką to, co jest bezcenne – ptaki, a wraz z nimi tysiące innych organizmów. Jednym z nich jest Człowiek.

Duże stado ciemnych śpiących ptaków. To łyski. Jedna z nich, po prawej stronie, obudziła się i wystawa głowę ponad inne, nadal śpiące z głowami pod skrzydłami.

Łyski, fot. Tomasz Wilk

Więcej informacji o tym, co robimy, możesz znaleźć na naszej stronie w zakładkach:

Do kiedy trzeba się rozliczyć?

• Pamiętaj o tych datach! W 2022 roku deklaracje podatkowe PIT 2021 składać należy:
  • do 28 lutego 2022 roku (piątek) > PIT-28
  • do 2 maja 2022 roku (poniedziałek) > PIT-37, PIT-36, PIT-36L, PIT-38.

Przekaż nam 1% swojego podatku na rzecz ochrony ptaków.

Możesz też wpłacić darowiznę bezpośrednio na naszej stronie. Nie wiesz jak to zrobić? Wyjaśniamy!

Wpłać darowiznę