Zostań wolontariuszem - OTOP

Rozwiń skrzydła – zostań wolontariuszem OTOP!

Wolontariusze pełnią niezwykle ważną rolę w naszej organizacji. Ich pasja, zaangażowanie i umiejętności umożliwiają nam prowadzenie wielu projektów oraz podejmowanie nowych zadań na rzecz ochrony ptaków i ich siedlisk. Działania podejmowane przez wolontariuszy mają bezpośredni wpływ na sukces naszych programów ochrony czynnej, badań naukowych oraz edukacji ekologicznej.

Wolontariusze uczestniczą m.in. w gromadzeniu danych o ptakach, w pracach terenowych w rezerwatach OTOP, w uatrakcyjnianiu strony internetowej, kwartalnika “Ptaki” i profilu OTOP na Facebooku przez udostępnianie swoich tekstów i zdjęć, w organizacji wydarzeń specjalnych takich jak Europejskie Dni Ptaków czy Zimowe Ptakoliczenie.

Rezultaty udziału wolontariuszy w życiu OTOP to między innymi:

Raport Monitoringu Pospolitych Ptaków Lęgowych pokazujący zmiany w trendach liczebności ptaków pospolitych w Polsce

• interesujące artykuły ukazujące się w naszym kwartalniku
  • organizacja wydarzeń lokalnych związanych z tematyką ptaków i ich siedlisk
  • zdjęcia ptaków zamieszczane w naszych materiałach
  • zapewnienie doskonałego środowiska dla wielu gatunków ptaków i roślin poprzez udział w pracach terenowych w rezerwatach
  • wyniki liczeń jednego z najrzadszych gatunków ptaków w Europie – wodniczki
  • opracowania graficzne materiałów OTOP
  • monitoring stanu najcenniejszych ostoi ptaków w Polsce

Wolontariat w OTOP daje szansę:

• zdobycia doświadczenia zawodowego
  • poznania ciekawych osób, często autorytetów wiedzy przyrodnicznej
  • odbycia praktyk szkolnych i studenckich
  • spędzenia wolnego czasu w pożyteczny i przyjemny sposób.

Wolontariat w OTOP jest propozycją dla tych osób, które posiadają nawet niewielkie zasoby wolnego czasu, a chcą wykorzystać swoje uzdolnienia na rzecz ochrony przyrody i aktywnie kształtować rzeczywistość.

Aby nasza współpraca była przejrzysta wszystkich zainteresowanych prosimy o zapoznanie się z Regulaminem wolontariatu w OTOP. Są w nim zapisane wszystkie zasady współpracy z nami.

Gorąco zapraszamy Państwa do rejestrowania się w bazie wolontariuszy poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego. [UWAGA:  formularz będzie nieaktywny z powodu przerwy technicznej]