Rezerwat OTOP Zajki - OTOP
O rezerwacie

Rezerwat OTOP Zajki to ok. 450  ha torfowisk położonych pomiędzy południową granicą Biebrzańskiego Parku Narodowego oraz drogą łączącą wsie Laskowiec i Zajki. Ich zachodnia i północna część jest zdominowana przez zbiorowiska turzycy sztywnej, która jednak nie tworzą tu charakterystycznych dla tego gatunku dużych kęp. Wschodnią część porasta przede wszystkim turzyca błotna i mozga trzcinowata, ale występuje tu również roślinność charakterystyczna dla łąk wilgotnych. Najwyżej położone fragmenty terenu zajmują łąki wielokośne. Dzięki zróżnicowaniu siedlisk teren ten cechuje niezwykle wysoka różnorodność biologiczna Rezerwat Zajki jest znany wśród obserwatorów ptaków jako jedno z najbardziej malowniczych i atrakcyjnych miejsc do ich obserwacji. Miejsce ma bardzo duże znaczenie dla migrujących ptaków siewkowych.

Co można tu zobaczyć?

W okresie lęgowym można tu spotkać wodniczkę, czajkę, kropiatkę, derkacza, kszyka, rycyka, krwawodzioba, cyrankę. Teren jest również bardzo atrakcyjny dla wielu gatunków zatrzymujących się tu podczas migracji.
W wilgotnych latach licznie gnieździ się tu rybitwa białoskrzydła. Spotkać można tu także łosie.