Wiosenna lektura: nowy numer „Ptaków” - OTOP
Chrońmy gawrony | podpisz petycję do MKiŚ
27 marca 2024
Paneuropejski mapaton poświęcony torfowiskom
3 kwietnia 2024
Wiosenna lektura: nowy numer „Ptaków”

Wróble: fot. C. Korkosz, Robert Pogorzelski: zdj. z archiwum

Wiosenny kwartalnik „Ptaki”

Nowy numer 1/2024 w wersji elektronicznej już trafił do skrzynek mailowych czytelników i czytelniczek, a papierowe wydanie jest w drodze. Kwartalnik „Ptaki” otrzymują członkowie i członkinie OTOP, a z aktualnego numeru udostępniamy dla wszystkich w całości dwa artykuły, szczegóły poniżej.

W numerze:

🐦 wróbel jako gatunek numeru – dostęp do artykułu TUTAJ;
🐦 wywiad z Arkadiuszem Sikorą, członkiem honorowym OTOP, koordynatorem Monitoringu Ptaków Polski, współautorem atlasów liczebności i metodyk liczenia populacji;
🐦 o potrzebie słuchania i pasji nagrywania ptaków pisze niewidoma od urodzenia Izabela Dłużyk, którą BBC uznało za jedną ze 100 najbardziej wpływowych kobiet świata 2023 r. Pejzaże dźwiękowe utrwalała nad Biebrzą, w Puszczy Białowieskiej, w rezerwacie Beka, a nawet w deszczowych lasach Amazonii;
🐦 o pracy, która jest też pasją i opiece nad ptasimi pacjentami opowiada Robert Pogorzelski, założyciel Ośrodka Rehabilitacji Dzikich Zwierząt „Puchacz” – dostęp do artykułu TUTAJ;
🐦 Nurogęsi w Warszawie, czyli jak społeczeństwo może angażować się w ochronę przyrody w mieście;
🐦 „Drapieżne Mazowsze – ochrona przez edukację!”;
🐦 Jak chronić rzeki?;
🐦 Ptaki pliocenu Polski;
🐦 ..i wiele innych: podsumowanie Zimowego Ptakoliczenia, wstępniak od Prezesa, aktualności, co u grup lokalnych OTOP, Ptasie Archiwum X, „Co tam, panie, w nauce?”.

Wszystkim autorom i autorkom artykułów bardzo dziękujemy!

Nasz kwartalnik porusza tematy z życia ptaków w Polsce i na świecie. Piszemy o programach ochrony przyrody w OTOP, o edukacji przyrodniczej, przedstawiamy poszczególne gatunki ptaków, trendy ich liczebności. Prezentujemy najciekawsze ptasie obszary, gdzie można je spotkać, i gdzie szukać ptaków w sztuce i literaturze przyrodniczej. Nie brak tu wywiadów z ornitologami, naukowcami i pasjonatami przyrodnikami. „Ptaki” to także aktualności, zapowiedź wydarzeń i akcji prowadzonych przez aktywną społeczność oraz grupy lokalne OTOP.
Kwartalnik „Ptaki” otrzymują członkowie i członkinie OTOP, jeśli chcesz dołączyć do ich grona, zapraszamy TUTAJ.

Tekst: Anna Woloszczuk